only picture

عکسها و اطلاعات جالب از همه جا

only picture

عکسها و اطلاعات جالب از همه جا

ساخت اولین خودرو چینی که با انرژی خورشیدی کار می کند

ساخت اولین خودرو چینی که با انرژی خورشیدی کار می کند:

 

شاید شما هم متوجه شده باشید که تنوع نوع سوخت خودرو ها در حال رقابت با تنوع مدل خودرو ها قرار گرفته است. قبلا در نارنجی خواندید مطالبی در مورد خودرو با سوخت آب و هوای فشرده خوانده اید. همچنین خودروهای متنوعی تولید شده اند که با انرژی خورشیدی کار می کنند. امروز هم مطلع شدیم که یک شرکت چینی، اولین خودرو با انرژی خورشیدی چین را ساخته است.

 

این خودرو قادر است به کمک پنل های خورشیدی تعبیه شده بر روی سقفش، 95 درصد انرژی نور خورشید را دریافت کرده و 14 تا 17% آن را به انرژی الکتریکی لازم جهت راه اندازی موتور خودرو تبدیل کند (تقریبا همانند دیگر خودروهای خورشیدی هم رده خود). پس از مرحله تبدیل انرژی, شما قادر هستید با 30 ساعت شارژ پنل تا 150 کیلومتر مسافت را بپیمایید. یعنی به طور تقریبی برای هر 5 کیلومتر مسافت یک ساعت شارژ پنل نیاز است. این خودرو در حال حاضر در نمایشگاه Hangzhou چین در حال نمایش است و به قیمت 5560 دلار جهت فروش به مشتریان عرضه می گردد. 

 

 

 

 

 

 

 

 بقیه در ادامه مطلب : 

با SBU-unicycle از راه رفتن خسته نشوید:

 

چندی پیش تویوتا با محصول جدید خود به نام winglet به شما این امکان را می دهد که بدون راه رفتن در فضای کار و یا منزل خود و یا حتی خیابانها حرکت کنید. در آن گجت یک نفره سنسور های حساس به وزن افراد تعبیه شده بود. هر زمان که قصد داشتید مسیر مستقیم خود را عوض کنید کافی بود که وزن خود را متمایل به آن سمت بیندازید تا امکان تغییر مسیر حرکت برایتان فراهم شود.

امروز می خواهم نمونه ای مشابه و یا بهتر بگویم ورژن ارتقا یافته این محصول را معرفی کنم. محصولی را که در تصویر مشاهده می کنید SBU-unicycle نام دارد که با اندکی تغییرات جالب طراحی شده است. در این محصول  از انرژی الکتریکی به عنوان منبع نیرو استفاده خواهد شد. این گجت پس از یک ساعت و نیم شارژ باتری، قادر است مسافتی را با سرعت 8 مایل در ساعت بپیماید. در ضمن در این مدل یک صندلی هم در نظر گرفته شده تا در حین حرکت و گشت و گذار خسته نشوید و از نظاره مناظر مختلف لذت ببرید!

 

اگرچه که این محصول هنوز در حد یک طرح است اما طبق پیش بینی طراحانش قرار است طرفداران زیادی داشته باشد. چون آموزش به کار گیری آن تنها در 2 ساعت به صورت حرفه ای امکان پذیر بوده و دیگر احتیاج به گذراندن آزمون های راهنمایی و رانندگی ندارد!

 

منبع :ebess.persianblog.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد