استایل سبز رنگ برای سایت twa.sh

سایت twa.sh یه سایت ساده و سریع برای توییت کردن در توییتره. با اینکه سایت خیلی خوبی هست ولی ظاهر خوبی نداره و توییت‌ها هم راست چین نیستند و خوندن توییت های فارسی مشکله.

برای همین یه استایل ساختم تا بهترش کنم. تصویرش رو می‌تونید ببینید: 



(کلیک کنید تا تصویر بزرگتر شود)

دانلود استایل www.twa.sh برای مرورگر اپرا

-برای استفاده از این استایل در فایرفاکس نیاز به افزونه استایلیش دارید. از اینجا دانلودش کنید.
وقتی افزونه رو نصب کردید کافیه روی آیکونش راست کلیک کنید و Find styles for this site رو بزنید و بعد از پیدا کردن استایل از سایت userstyles.org نصبش کنید.
- توی اپرا هم باید وقتی توی سایت twa.sh هستید راست کلیک کنید و گزینه edit site preferences رو انتخاب کنید، تب display و تو قسمت my style sheet این فایل .css رو بهش بدید.
یه refresh کنید نتیجه رو می‌بینید.

راه اندازی وبلاگ "معرفی سایتهای مفید"

اینم از آدرس وبلاگ جدیدم، امیدوارم واقعا مفید باشه:

معرفی سایتهای مفید

خسته ايم! از حرفه ای كه داريم خسته ايم! (درباره مهندسی نرم افزار)

خسته ایم! از حرفه ای كه داریم خسته ایم!
خسته ایم، چون در حرفه ای (مهندسی نرم افزار) كار می كنیم كه هر روزش با دیروزش متفاوت است. مدام باید بدنبال این باشی كه از قافله عقب نیافتی! مدام این دلهره را داری كه مبادا از سایرین كمتر چیز بدانی! مدام می ترسی كه آیا دانشی كه داری بعدا هم به درد می خورد!؟ مدام درگیر واژه های جدید و مفاهیم جدیدی....

خسته ایم، چون كاری می كنیم كه بدون استرس و فشار نمی شود! وقتی كه برنامه ای را می نویسی همیشه با خطا های نرم افزار سرو كار داری و ذهن آسوده نداری! وقتی تحلیل گری همیشه مضطربی كه مبادا شناختت از سیستم اشتباه باشد و طراحی كه می كنی درست نباشد. وقتی مدیر پروژه ای كه وضعیت بازهم بدتر می شود، فشار تولید نرم افزار و مدیریت نیروی كارشناسی و رمانبندی و هزار درسر دیگر. وقتی مدیر شركتی كه همیشه نگران موارد اجرایی شركت و وضعیت مالی و دریافت ها و پرداخت هایی و نگران اینكه كه چه زمانی، زمان افول شركتت می رسد. وقتی مشاوری، همیشه درگیر وجدانت هستی كه مبادا شایسته اعتماد كسانی كه به تو اعتماد كرده اند نباشی و نتوانی از منافعشان خوب دفاع كنی!

خسته ایم! به خاطر اینكه مثل آدم های عادی تعطیلات نداریم. همیشه پروژه ای تمام نشده یكی دیگر شروع می شود! مشتری ها هم كه هم در حالت عجله اند و سیستمشان را زود می خواهند (بگذریم كه اغلب وقتی سیستمشان را گرفتند عجله ای در بهره برداری و پرداخت به تو ندارند! ) دلمان لك زده برای یك تعطیلات درست و حسابی! برای زمانی كه بدون اینكه به چیز دیگری فكر كنی آسوده باشی. وقت فراغت واژه ای است كه اغلب با آن بیگانه ایم.

خسته ایم! وقتی برخورد مشتری ها را با كاری كه می كنیم می بینم! انگار كه كاری نكرده ایم! به مونیتورشان بیشتر از نرم افزاری كه نوشته ای ارزش قائل می شوند. انگار كه نرم افزار همینشكلی تهیه شده است. وقتی می بینیم كه كار ما را با یك كار بی كیفیت مقایسه می كنند و درنهایت دیگری را انتخاب می كنند.

خسته ایم! وقتی می بینیم محصولی كه تولید كرده ایم را كس دیگری بدون رعایت حقوق مان كپی می كند. ایده هایمان دزدیده می شود. حتی به كاتالوگ ها و نوشته هایی كه نوشته ایم احترامی نمی گذارند. وقتی می بینم نتیجه زحماتمان، با یك نرم افزار قفل شكسته داخلی و یا خارجی جایگزین می شود.

خسته ایم! وقتی كه می فهمیم درآمد یك گدا از ما بیشتر است!! وقتی می بینیم كه درآمد یك آرایشگر زنانه كه شاید یكسال هم زحمت نكشیده است با درآمد ما قابل مقایسه نیست. وقتی می بینیم مغازه دارهای سخت افزاری از ما بیشتر درآمد دارند. وقتی می بینیم كه یك كارگر ساختمانی، حقوقی نزدیك به یك برنامه نویس دارد.

خسته ایم! از بس مجبوریم برای بقیه كار مجانی و یا غیر تخصصی بكنیم! در هر مهمانی كه می رویم، در هر شركتی كه پا می گذاریم و یا به هر فرد آشنایی كه می رسیم نیازی دارد و توقعی. كه اگر انجام دهی بی منت می شوی كه كاری نكرد و اگر انجام ندهی متهم می شوی به بیسوادی و .....

خسته ایم! از اینكه كارمان از دیدگاه سایرین كار نیست! انگار كار فقط آنست كه به روی كارخانه و شب كه بر می گردی كثیف و خاك آلود باشی. انگار كار با كامپیوتر گاهی نزدیك به 20 ساعت در روز كار نیست!

خسته ایم......!

بگذریم كه همه خستگیمان با حل یك مساله، با یادگرفتن یك مطلب جدید، تشكر یك مشتری، با درست كار كردن یك برنامه، با دیدن كاركردن یك محصول بیش از چند سال، با فروش بسته های نرم افزاری به صورت متوالی رفع می شود!

همین!

http://weblog.radmanitd.com

شاهکارهای نقاشی هنرمندان بزرگ جهان+تصاویر

berjis.blogfa.com

هنر تنها زیبایی دوباره خلق شده نیست؛ هنر تجلی عشق، مهربانی و عمیق‌ترین احساسات قلبی است. آیا به الهام و انگیزه نیاز دارید؟ پس به این نقاشی‌‌ها... 

هنر خالق زیبایی‌‌هاست. 
رالف والدو امرسون
من خودم هنرمند نیستم و در خلق کارهای هنری نیز ماهر نیستم، اما همیشه شاهکارهای بزرگ هنر بهم انگیزه می‌دهند. هنر تنها زیبایی دوباره خلق شده نیست؛ هنر تجلی عشق، مهربانی و عمیق‌ترین احساسات قلبی است. آیا به الهام و انگیزه نیاز دارید؟ پس به این نقاشی‌‌ها نگاه کنید! کلمه‌ای برای وصف زیبایی‌شان پیدا نمی‌شود... چه چیزی بیشتر از یک شاهکار بزرگ می‌تواند الهام بخش باشد؟ 
عکس ها و توضیحات در ادامه مطلب
ادامه نوشته

تایپ فارسی در فتوشاپ انگلیسی

همان‌طور که می‌دانید در ویرایش‌های جدید نرم افزار Adobe Photoshop، نسخه‌ای نیز با عنوان ME عرضه می‌شود. ME که مخفف عبارت Middle Eastern به معنای خاورمیانه‌ای است، در اصل یک نسخه سازگار یافته با زبان‌های فارسی و عربی است که امکان تایپ صحیح و مستقیم فارسی را در فتوشاپ مهیا می‌کند و دیگر نیازی به برنامه‌های فارسی‌نویس جانبی نخواهد بود. اما ممکن است شما به هر دلیلی یک نسخه کاملأ انگلیسی فتوشاپ را در اختیار داشته باشید و در نتیجه نتوانید متون فارسی را در برنامه وارد کنید. استفاده از ابزارهای جانبی فارسی نویسی نیز مشکلات خود را به همراه دارد. حال چه باید کرد؟ بایستی حتمأ نسخه خاورمیانه‌ای فتوشاپ را تهیه و نصب کرد؟ نه! راه بهتری نیز وجود دارد. هم اکنون در صورتی که از آخرین نسخه فتوشاپ یعنی Photoshop CS4 استفاده می‌کنید می‌توانید با ترفندی ساده قابلیت تایپ مستقیم فارسی را در فتوشاپ انگلیسی فعال نمایید و در اصل فتوشاپ انگلیسی خود را به ME تغییر دهید.بدین منظور:
ابتدا اطمینان یابید نسخه نصب شده بر روی سیستم شما CS4 است و Middle Eastern نیز نیست.
سپس فایل زیر را دانلود نمایید:
http://www.tarfandestan.com/files/PersianTemplateForCS4-Tarfandestan.com.zip
اکنون فایل را از حالت فشرده خارج کنید.
فایل با نام PersianTemplateForCS4-Tarfandestan.com.psd موجود خواهد بود.
این فایل در اصل یک Template فارسی و عربی برای فتوشاپ نسخه CS4 است.
اکنون بر روی آن دوبار کلیک کنید تا توسط فتوشاپ باز شود.
پس از باز شدن فتوشاپ متون فارسی را مشاهده میکنید.

حال ابزار ویرایش متن یا Type Tool که در نوار ابزاری کناری برنامه با حرف T مشخص شده است را انتخاب کنید.

سپس بر روی قسمتی از متن کلیک کنید تا امکان تایپ فراهم شود.
متون تایپ شده قبلی را پاک نموده و متن خود را به زبان فارسی تایپ کنید. تنها دقت نمایید که زبان ویندوز بر روی فارسی تنظیم شده باشد.
از این پس می‌توانید ابتدا این فایل Template را اجرا کرده، سپس کلیه عملیات خود در فتوشاپ را در این فایل انجام دهید، سپس با نام مجزا ذخیره و استفاده کنید.

منبع:www.tarfandestan.com

تاریخچه اولین عکسها

Photograph که به معنی عکس یا عکاسیه، از دو لغت یونانی Photo به معنی نور یا رعد و کلمه graph به معنی رسم کردن یا کشیدن گرفته شده و اولین بار توسط دانشمندی به نام جان هرسکل در سال 1839 به معنی ثبت و یا گرفتن عکس توسط نور استفاده شد و حالا ببینیم اولین عکسهای گرفته شده توسط بشر:
  • اولین عکس- 1826

جالب ترین تصاویر در برجیس

اولین عکس توسط فردی به نام جوزف نیپک در تابستان سال 1826 در فرانسه و از مزرعه و آسمان مشرف به پنجره اتاقش گرفته شده. این عکس که به عنوان اولین عکس گرفته شده معروفه، گرفتنش حدود 8 ساعت به طول انجامیده و هیچ کس به درستی نمیدونه که جوزف از چه ماده شیمیایی واسه گرفتن این عکس استفاده کرده بوده.

ادامه داره

ادامه نوشته

یک ترم یک دانشجو چگونه می گذرد؟

یک ترم یک دانشجو چگونه میگذرد؟


                                                                شروع ترم 

بقیه در ادامه ی مطالب

ادامه نوشته

چه کسی مطلب مرا برداشته است؟

هرگاه مطلبی از وبلاگ یا وبسایت شما کپی شده و در جای دیگر چسبانده می‏شود، Tracer این عمل را ثبت و ضبط کرده و بصورت اتوماتیک لینک اصلی مطلب که در واقع همان لینک شما بوده است را به مطلب کپی شده اضافه می‏کند. در اینصورت قبل از هرچیز شما به راحتی در می‏یابید که چه کسی بدون اجازۀ شما مطلبتان را ربوده است و همچنین به دلیل اضافه شدن لینک شما به مطلب کپی شده، خود بخود مراجعه کنندگان بیشتری را به سوی خود جذب می‏کنید.

ادامه نوشته

۲۵ راه تضمینی برای افزایش تعداد اعضاء فید (خوراک)

یکی از عوامل پیشرفت یک سایت یا یک وبلاگ، افزایش روزافزون تعداد بازدیدکنندگان آن است. همچنین در صورتیکه این بازدیدکنندگان تبدیل به بازدیدکنندگان دائمی گردند، عاملی برای رشد بیشتر آن سایت یا وبلاگ خواهد بود. یکی از راههای جذب بازدیدکنندگان دائمی، عضویت آنها در فید وبلاگ یا سایت می‏باشد. در اینجا ۲۵ راه کاربردی و تضمینی برای افزایش تعداد اعضای فید یا خوراک هر وبسایت خدمتتان معرفی می‏گردد.

بقیه در ادامه ی مطالب

ادامه نوشته

تقديم به گوگل 2

كلماتي براي افزايش آمار وبلاگتون در ادامه مطلب گذاشتم. اميدوارم استفاده نكنيد چون نامرديه!!!

در مورد همه چيز نصفش كلمات انگليسيه

ادامه نوشته